خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

انگلیس: پدر شدن یک کودک 13 ساله به دنبال روابط با دوست دخترش

انگلیس در میان تمامی کشورهای اروپای غربی،بیشترین شمار بارداری را در میان دختران نوجوان به خود اختصاص داده است.شمار بارداری دختران نوجوان در انگلیس دوبرابر تعداد بارداری دختران نوجوان در کشورهای فرانسه و آلمان است.

الفی پتن پسر بچه 13 ساله انگلیسی و شانتل استیدمن دوست دختر 15 ساله وی که ساکن منطقه ساسکس در جنوب شرق انگلیس هستند، صاحب فرزند شده‌اند.

آلفی پسر بچه نوجوان 1.22 متری انگلیسی هنگامی که دوست دختر چهارده ساله اش حامله شد، فقط ۱۲ سال داشت. آن دو وقتى ‌از موضوع مطلع شدند تصمیم به سقط جنین گرفتند اما بعد پسرک فکر کرد بد نیست که پدر شدن را نیز تجربه کند. اکنون در سیزده سالگی، آلفی که قیافه اش بیشتر به هشت و یا نه ساله ها شبیه است، صاحب فرزندی است به نام مئیسی. دوست دختر آلفی بنام شانتل چند روز پیش وضع حمل کرد و در سال ۲۰۰۹، آلفی جوانترین پدر در دنیا و یا حداقل در دنیای غرب شد. البته این خبر شوک آور و جدیدی در بریتانیا نیست.[!] جوانترین پدر انگلیسی پسر بچه ای بود به نام شاون استیوارت که در سال ۱۹۹۸ میلادی در سن یازده سالگی دوست دختر خود به نام اِما را حامله کرد و در سن ۱۲ سالگی پدر شد. خردسالترین مادر انگلیسی نیز یک دختر ۱۱ ساله از شهر هدرزفییلد ( در منطقه یورکشایر غربی انگلیس) می باشد.

وقتی از او سوال می شود که هزینه نگهداری کودک را چگونه تأمین می کند، او می گوید: « هزینه یعنی چی؟» آلفی معصومانه [ البته از نوع غربی] می گوید که او نمی داند که چگونه امرار معاش کرده و برای دختر تازه بدنیا آمده خود زندگی خوبی فراهم کند. او اضافه می کند: « من پول توجیبی دریافت نمی کنم، اما گاه گاهی پدرم به من ده پوند انگلیسی ( حدود چهارده دلار آمریکایی) می دهد.»  پسرک شرح مى‌دهد که در سال گذشته زمانى‌که تنها 12 سال داشته است براى ‌اولین بار ارتباط را با دوست دخترش تجربه کرده که نتیجه‌اش چنین شده است. او گفت که هیچگاه عواقب این تصمیم خود را نسنجیده بوده است. پدر آلفی بیکار است و در یک آپارتمان دولتی ( متعلق به شهرداری) در شهر ساحلی بورنموت در جنوب انگلستان زندگی می کند. او که صاحب ۹ فرزند است از مادر آلفی جدا شده است و می گوید: «این طفل (آلفی) اصلا نمی داند جریان چیست؟ او فکر می کند که این هم یک بازی پلی استیشن سونی! است.» مادر شانتل که خود صاحب ۵ فرزند می باشد، ظاهرا راضی است ولی نمی داند چگونه با ۵ فرزند و نوه جدید امرار معاش کند. پدر الفى که با این چالش روبرو شده است اظهار مى‌دارد: « شاید الان کمی دیر شده باشد ، اما حداقل من به او تذکر دادم که به فکر فرزند دیگر نباشند!»

بریتانیا در دنیای ِغرب مقام اول را در رابطه با حاملگی دختر بچه ها دارد. علیرغم صرف دهها میلیون پوند انگلیسی برای آموزش مسائل جنسی و “غیره” در مدارس ابتدایی و متوسطه انگلستان، سالانه حدود چهل هزار دختر زیر هفده ساله انگلیسی صاحب فرزند می شوند. اکثریت قاطع آنها از خانوده های فقیر و طبقه پائین هستند. در بریتانیا مادران تنها و یا جوان برای گرفتن خانه و امکانات دولتی ارجحیت دارند. در نتیجه دخترهای جوان و یا نوجوانی که حامله می شوند، بلافاصله صاحب خانه و امکانات می شوند.

دیوید کامرون رهبر حزب محافظه کار انگلیس با ابراز نگرانی از روند رو به افزایش بارداری در میان دختران نوجوان انگلیسی گفت: این روند که بچه‌ها امروزه در این کشور بچه دار می‌شوند یک روند بسیار نگران کننده است. این خیلی خوب است که شاهد بزرگ شدن بچه‌ها و پدر و مادر شدن آنها باشیم اما نه اینکه در حالی که خودشان هنوز بچه هستند صاحب بچه شوند و بچه‌ها نباید در این سن و سال به موضوع پدر و مادر شدن فکر کنند. دیوید کامرون سپس گفت: وقوع چنین مسئله‌ای در این کشور واقعأ نگران کننده است و این مشکلی است که در نتیجه اشتباه عمل کردن به وجود آمده است و باید این وضعیت درست شود.

ایان دانکن اسمیت از اعضاء حزب محافظه کار انگلیس که مرکزی به نام مرکز عدالت اجتماعی را در انگلیس اداره می کند و پیشتر نیز رهبری حزب محافظه کار انگلیس را برعهده داشت، در اظهار نظر خود درباره این حادثه گفت: وجود این موردی که اکنون رخ داده است و یک پسر بچه 13 ساله پدر شده است نمونه ای از آن نگرانی است که حزب محافظه کار درباره آن صحبت کرده است و منظور حزب محافظه کار از نامیدن جامعه انگلیس به عنوان جامعه ای از هم گسیخته در واقع وجود چنین مواردی است. وی با تأکید بر ضرورت رسیدگی به این مسائل و جلوگیری از وقوع آنها، گفت: این مشکلات در جوامع معینی به وقوع می‌‌پیوندند و لازم است تا به منظور حل این مسئله، توجه‌ها بر روی این جوامع متمرکز شود.

مدیر سازمان آموزش برای انتخاب انگلیس گفت: اگر شما به تمامی کشورهای توسعه یافته ای که در آنها شمار بالایی از بارداری نوجوانان وجود دارد نگاه کنید، در می یابید که این کشورها عبارتند از آمریکا،کانادا،نیوزلند،استرالیا و انگلیس و شما در بررسی این مسئله در می یابید که مشکل عمده این کشورها به مسئله فرهنگی برمی‌گردد. در رسانه های انگلیس مسائل مربوط به موضوع های جنسی به وفور وجود دارند و این توقع را در افراد به وجود می آورند که روابط جنسی داشته باشند و این مسئله ای است که سازمان ما در تلاش است تا توجه ها را به سوی آن جلب کند و آن را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس سیاست گذاری در سازمان انگلیسی موسوم به آموزش برای انتخاب، در ادامه اظهارات خود، از تصاویر و موضوع هایی که در اغلب رسانه ها و برنامه های تلویزیونی انگلیس در باره مسائل جنسی نشان داده می شوند انتقاد کرد و گفت : آنچه که در رسانه های این کشور و یا در برنامه های تلویزیونی این کشور در ارتباط با مسائل جنسی به نمایش گذاشته می شوند به گونه ای است که جوانان را از سنین پایین به داشتن روابط جنسی ترغیب می کند و اگر به مجله هایی که در این کشور منتشر می شوند و یا به مجله هایی که ویژه مردان جوان است و یا اینکه به روزنامه های کوچکی که منتشر می شوند نگاه کنید، می بینید که در آنها تا حد زیادی به زندگی های خصوصی افراد و به روابط جنسی پرداخته می شود و وقتی شما این مسائل را در نظر بگیرید می بینید که این محیط پیش زمینه ای است که وجود دارد و افراد در آن رشد می کنند.

هالگرتن افزود : ما برای نوجوانان این کشور وسیله و آموزشی را که بتوانند از طریق آن برای خود تصمیم گیری کنند فراهم نمی آوریم ، از یک سو نوجوانان و جوانان در این کشور ترغیب می شوند تا در سنین بسیار پایین به روابط جنسی فکر کنند و یا اینکه از سنین بسیار پایین در معرض مسائل جنسی قرار می گیرند و از سوی دیگر ، به آنها آموزش نمی دهیم که روابط جنسی چه هستند و اثرهای مثبت و فواید به تأخیر انداختن روابط جنسی چه هستند.

این کارشناس انگلیسی با اشاره به این مسئله که تعداد بارداری ها در سنین نوجوانی در دیگر نقاط اروپا بسیار پایین تر از انگلیس است گفت: ما در انگلیس در رسانه ها در باره روابط جنسی صحبت می کنیم و جوانان در این کشور در همه جا از طریق رسانه ها و یا از طریق برنامه های تلویزیون در معرض موضوع های مربوط به روابط جنسی قرار دارند و صحبت در همه جا درباره مسائل مربوط به امور جنسی است، برای مثال در نشان دادن شامپو خودرو و خلاصه در باره نشان دادن بسیاری از چیزها از سکس استفاده می شود و افراد جوان در معرض تصاویر جنسی قرار دارند و در حالی که جوانان با چنین شرایط و محیطی روبرو هستند به آنها این فرصت را نمی دهیم تا درباره آنچه که به آن نیاز دارند فکر کنند.

لیسا هالگرتن سپس گفت: جوانان بسیاری در انگلیس هستند که ممکن است در سنین پایین روابط جنسی داشته باشند اما فرهنگی که در این جامعه در آن تربیت می شویم به گونه ای است که جوانان را وادار می کند به سمت داشتن روابط جنسی بروند و جوانان را وادار می کند که بگویند روابط جنسی دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد