خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

آمریکا: رابطه زایمان ‌های ناخواسته دختران نوجوان امریکایی با برنامه‌

بر اساس تحقیقات 3 ساله انجام شده توسط پژوهشگران مؤسسه تحقیقاتی "رند"، برنامه ها و فیلم های پخش شده از تلویزیون، رابطه مستقیمی با زایمان زودهنگام نوجوانان و ترویج رفتارهای جنسی آنان دارد.

رابطه زایمان ‌های ناخواسته دختران نوجوان امریکایی با برنامه‌های تلویزیونی‌

به گزارش رویترز، بنا بر گفته "آنیتا چاندرا"، پژوهشگر و محقق رفتارشناسی مؤسسه "رند"، "بر اساس تحقیقات انجام شده این امر محرز شده که پخش برنامه های تلویزیونی نقش به سزایی در افزایش ناهنجاری ها و زایمان های زودهنگام و ناخواسته در دختران نوجوان امریکایی دارد، البته این به آن معنی نیست که تنها عامل و علت ناهنجاریهای جنسی، برنامه های تلویزیونی هستند اما باید تأثیر این برنامه ها را به عنوان یک فاکتور مهم در نظر گرفت."

نتایج تحقیقات انجام شده بر روی نوجوانان بین سنین 12 تا 17 سال که 3 مرتبه ازآنها به طور متوالی در سال های 2001 تا 2004 نظرسنجی شده است، نشان می دهد نسبت زایمان های ناخواسته و زودهنگام دختران نوجوان امریکایی با تماشای برنامه های ناهنجار جنسی رابطه مستقیم دارد.

یک نظرسنجی جداگانه نیز که توسط مقامات رسمی اکادمی "Pediatrics" بر روی 718 نوجوان انجام شد، نشان داد که 91 درصد از این دختران نوجوان بر اثر تماشای برنامه های ناهنجار جنسی تلویزیون به این راه کشیده شده اند.

به علاوه، تحقیقات انجام شده بر روی 23 کانال رایگان و کابلی تلویزیونی پربیننده که برنامه های کمدی، درام، رئال و انیمیشن را نمایش می دهند، نشان داد که برنامه های کمدی دارای بیشترین و برنامه های رئال دارای کمترین مضمون جنسی هستند.

زایمان های زودهنگام ناخواسته در دختران نوجوان در سال 1991 کاهش داشته است ولی با این وجود، رشد این ناهنجاری در امریکا در مقایسه با کشورهای صنعتی دیگر بالاتر است. نزدیک به یک میلیون دختر بین سنین 15 تا 19 سالگی هر ساله دچار زایمان های زودهنگام و ناخواسته می شوند که این رقم حدود معادل 20 درصد از زنان بالغ را شامل می شود که بیشتر آنها نیز ناخواسته بوده است.

تلویزیون به عنوان یکی از رسانه هایی است که در تهییج دختران به مسائل جنسی نقش ایفا می کند و مجلات، اینترنت، موسیقی های تحریک کننده را نیز باید به این فاکتور ها اضافه کرد.

این تحقیقات نشان داده است نوجوانانی که به بازی های خشن کامپیوتری می پردازند و میانگین آن برای هر کودک امریکایی 13 ساعت در هفته است، پرخاشگری فیزیکی در رفتارشان افزایش می یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد