خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

ایران: کار جدید مدیر اخراجی غنی‌سازی ۲۰ درصد در آب و فاضلاب!

گزارش جهان، اوایل آذر ماه بود که پدر شهید احمدی روشن در نامه ای خطاب به روحانی از اخراج چند تن از همکاران فرزند شهیدش در سازمان انرژی اتمی گلایه کرد.

ماجرای این اعتراض چه بود؟

ماجرا از این قرار بود که شهید احمدی روشن در مدت حضور حدود هشت ساله خود در سازمان انرژی اتمی افراد موثری را از دانشگاه‌های مطرح کشور از جمله دانشگاه محل تحصیل خود یعنی دانشگاه صنعتی شریف شناسایی و اقدام به جذب این افراد در سازمان انرژی اتمی کرده بود.

افراد موثری که در اقدامات مهم و حیاتی صنعت هسته ای کشور از جمله مهار ویروس استاکس نت فعالیت داشتند.

اما پس از شروع به کار دولت تدبیر و امید و سیاست های اتخاذ شده دولت در عرصه سیاست خارجی و موضوع انرژی هسته ای، همکاران و دوستان شهید احمدی روشن که نقش موثری در پیشرفت های اخیر صنعت غنی سازی داشتند، از سازمان انرژی اتمی اخراج شدند.

پدر شهید احمدی روشن نیز در اعتراض به این موضوع، نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشت و خواستار پیگیری شد.

همچنین خانواده شهید احمدی روشن به دلیل اعتراضی که داشتند، از شرکت در جلسه تجلیل از خانواده شهدای هسته‌ای اجتناب کردند.

تذکر کتبی مجلس به سازمان انرژی اتمی و مطالبات جریان دانشجویی

پس از رسانه ای شدن اخراج تعدادی از مدیران عامل و معاونان شرکت های وابسته به سازمان انرژی اتمی موجی از اعتراضات و انتقادها از سوی نمایندگان مجلس و تشکل‌های دانشجویی به راه افتاد؛ انتقادهایی که باعث موضع گیری سازمان انرژی اتمی شد.

سازمان انرژی اتمی: نیروی موثر و متعهدی اخراج نشده است

دولت تدبیر و امید در اقدامی قابل تامل اعلام کرد که هیچ نیروی موثر و متعهدی را اخراج یا برکنار نکرده است، بلکه افراد قوی تری به جای دوستان شهید احمدی روشن به کارگیری شده است. این ادعا در حالی اتفاق افتاد که زینالو، دبیر کمیته حفظ و توسعه دستاوردهای هسته‌ای با نگرانی از مفاد توافقنامه هسته ای اظهار داشت؛ یکسری جایگزینی هایی در سازمان انرژی هسته ای صورت گرفته و طبق گفته های همسر شهید احمدی روشن، دوستان ایشان از سازمان انرژی اتمی اخراج شده اند که این برای ما بسیار نگران کننده است.

اخراجی که باز هم خبرساز شد

یک ماه کمتر از اخراج برخی دوستان و همکاران شهید احمدی روشن نگذشته بود که خبر اخراج یکی از پر افتخارترین مدیران هسته ای کشور همزمان با آغاز تعلیق غنی سازی ۲۰ درصد خبرساز شد.

تعلیق و اخراجی که تنها چند روز پس از دیدار صالحی و اصغر زارعان، معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی با آقای هاشمی رفسنجانی صورت گرفت.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000344/nf00344233-1.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000344/nf00344233-2.jpg

مدیر پروژه راه اندازی اولین زنجیره غنی سازی ۳.۵ و ۲۰ درصد این روزها به چه کاری مشغول است؟

پیگیری ها و اخبار واصله حاکی است مدیری که سوابق درخشانی از جمله مدیریت تیم غنی سازی ۳.۵ درصد، مدیریت پروژه غنی سازی ۲۰ درصد و مسئولیت راه اندازی سایت هسته ای فردو پس از چهار سال ناکامی در راه اندازی را در کارنامه خود دارد، از سازمان اخراج شده و این روزها در صنایعی دیگر (یک پروژه آب و فاضلاب) که به اندازه صنعت هسته ای حساسیت و اهمیت ندارد، مشغول به کار شده است.

از دیگر نکات قابل توجه این است که مدیر اخراج شده صنعت هسته ای کشورمان که در اواسط سال ۱۳۹۰ در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفت و همچنین سایر همرزمان شهید احمدی روشن پس از بارها تهدید به ترور از سوی دشمنان نظام اسلامی، این روزها بدون هیچ کدام از امکانات حفاظتی و محافظ در حال انجام وظایف خود در سایر عرصه ها هستند که این اقدام با توجه به اشراف اطلاعاتی این افراد از تاسیسات هسته ای کشورمان توجیه عقلانی ندارد.

به نظر می‌رسد اقدامات نسنجیده و به دور از تدبیر سازمان انرژی اتمی در اخراج برخی از دانشمندان و پرسنل موثر این سازمان باعث محقق شدن آرزوها و اظهارات سران رژیم جعلی اسرائیل شده است تا منافع ملی کشور ما؛ آنجا که شیمون‎پرز می‎گوید: «مشکل ما سانتریفیوژ‎های نطنز نیست، بلکه آدم‎‎های آنجا برای ما مسئله اند» و یا تاکید او بر این مسئله که: «دانشمندان هسته‌ای ایران بهتر است در صنایع دیگر مشغول به کار شوند.»

و حال سوال اصلی اینجاست آیا صدمات گذشته و ترور شهدای هسته‎ای برای ما درس عبرت نشده است تا دشمن کمین گرفته و عوامل استکبار را فراموش نکنیم و با دستان خویش سرمایه‎‎های ملی و دانشمندان این کشور را در معرض تهدید قرار ندهیم؟

به هرحال مسئولیت این خطا بر عهده رئیس سازمان انرژی اتمی و مسئولان وزارتخانه های امنیتی کشور است که کوتاهی آنان توسط ملت ایران بی‎پاسخ نخواهد ماند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد