خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی
خبر

خبر

عکس عک س ع ک س ع کس خبر اخبار جالب جدید روز عجیب دختر پسر مرد زن ایرانی خارجی

جنجال حاملگی دختر 9 ساله در برزیل

یک روحانی ارشد واتیکان از تصمیم کلیسای کاتولیک برزیل برای تکفیر مادر دخترک و پزشکانی که برای نجات زندگی او جنین وی را خارج کردند ، دفاع کرد.


به گزارش ایندپندنت، کاردینال جیووانی باتیستاری ، رئیس کمیسیون کلیساهای آمریکای لاتین به خبرنگاران گفت: اگرچه دخترک بر اثر حماقت ناپدری خود حامله شد ، دوقلوهای او حق زندگی داشتند و کسی نمی‌توانست آنان را نابود کند. کاردینال در مصاحبه با روزنامه لااستامپا افزود: «این موردی غم‌انگیز است، اما مشکل واقعی این است که دوقلوها بی‌گناه بودند. از زندگی همیشه باید حمایت شود.»


پلیس می‌گوید دخترک احتمالا از 6 سالگی قربانی ناپدری بوده و راز حاملگی او هنگامی در 4 ماهگی آشکار شد که به علت درد شدید شکمی به بیمارستان مراجعه کرد.

کلیسا مادر دخترک ــ ‌که نامش اعلام نشده ــ و پزشکانی را که چهارشنبه گذشته ظاهرا برای نجات زندگی دخترک او را تحت عمل جراحی قرار دادند و دوقلوهایش را کشتند، تکفیر کرد؛ اما علیه ناپدری 23 ساله، که زندانی است اظهارنظر نکرده است.

در برزیل سقط جنین فقط در موارد تجاوز و اضطرار پزشکی آزاد است. این جنجال بقدری در برزیل بالا گرفته که لوئیز ایگناسیو لولاداسیلو، رئیس‌جمهور آن نیز ناچار به اظهار نظر شد: «من به عنوان یک مسیحی کاتولیک بشدت متاسفم که یک کشیش کلیسای کاتولیک چنین نگرش محافظه‌کارانه‌ای دارد. پزشکان کاری را کردند که باید می‌کردند: نجات جان دختر 9 ساله و در این مورد حرفه پزشکی بیشتر حق داشت تا کلیسا.»

یکی از پزشکانی که در این جراحی دست داشت گفت با وجود حکم تکفیر کشیش، او باز هم به کلیسا خواهد رفت. ناپدری هفته گذشته هنگام فرار به منطقه دیگری از برزیل دستگیر شد. پلیس می‌گوید او احتمالا خواهر 14 ساله معلول این دختر را نیز آزار می‌داده است. ناپدری در صورت محکومیت 15 سال زندانی خواهد شد.



مطالب مرتبط
  • نظرات 0 + ارسال نظر
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد